In deze column wordt iedere maand een ander lid aan het woord gelaten over diens bedrijf, de verhuurmarkt en allerlei andere zaken waar een ondernemer of verhuurbedrijf mee te maken heeft. Deze maand het woord aan Pieter Majoor van Böcker Nederland.
Wie is aan het woord?
Pieter MajoorWat voor verhuurbedrijf heb je?
Verhuurbedrijf in Personenliften, Goederenliften, HefsteigersCollega of concurrent?
Als 100% dochteronderneming van Böcker Maschinenwerke GmbH zijn wij zelf én producent én verhuurder. Deze combinatie bestaat meer in de markt bij andere collega's maar het voordeel is dat je natuurlijk direct als fabrikant bij de eindgebruiker zit. Wij hebben in deze markt verschillende collega-bedrijven die personen- en goederenliften of hefsteigers verhuren. Het contact met deze collega's vind ik belangrijk vooral om de veranderende regelgeving (landelijk en Europees) met elkaar af te stemmen.Je ziet in onze branche qua concurrentie bij vergelijkbare bedrijven, en dus ook bij ons, dat er specialismen zijn waar men zich in kan onderscheiden. Bij Böcker is het specialisme dat onze modulaire liften op het project aangepast kunnen worden in plaats van dat het project zich aan moet passen aan het product.
Waarom is jouw bedrijf lid van Verhurend Nederland?
Ik ben ervan overtuigd dat je door samen informatie te bundelen en deze ook weer samen te delen vooroploopt. Verhurend Nederland is een breed platform met een grote diversiteit van verhuurbedrijven, hier kunnen wij nog veel van elkaar leren.Gaat Böcker met ladderliften en kranen naar volledig elektrisch of blijft de dieselmotor nog een grote rol spelen de aankomende jaren?
Nu dat wij als Böcker ook fabrikant zijn van vele andere soorten machines welke in de verhuur ingezet worden zoals ladderliften en kanalenliften en kranen zien wij in deze tak elektrificeren zich snel doorzetten.Veel klanten van ons (verhuurbedrijven) investeren in elektrische en/of hybride machines. Wij zien als fabrikant elektrificeren als de toekomst wij presenteren op de Bauma in München al onze eerste volledige elektrische vrachtwagenkraan/hoogwerker waar zowel de kraan/hoogwerker als de vrachtwagen volledig elektrisch zijn. De steeds verder in ontwikkeling zijnde accu-techniek zal ons hierin verder brengen.