[NIEUWS]_$type=three$c=3$au=0$cm=0$show=home

Behandel je personeel als koning, dan voelen klanten zich als keizer.

Eindelijk mag er weer meer… maar waar is mijn personeel…? Hoe vind ik goede krachten en hoe zorg ik ervoor dat goed personeel bij ons wil blijven werken…?

Dit heeft alles te maken met jouw manier van leidinggeven. En daar kunnen nogal wat valkuilen liggen. We geven je in deze blog een paar simpele handreikingen die je meteen kunt toepassen. Want waarom zou je je personeel als koning gaan behandelen…?

De handreikingen doen we vanuit het makkelijk te begrijpen en laagdrempelige DISC-model. Mocht je dat nog niet kennen, hier lees je er meer over: https://discfactor.nl/disc/d-stijl/

Wat voor type 'kapitein' ben jij op jouw 'schip'?

Het afgelopen jaar hebben veel bedrijven en organisaties moeten overleven. De tijd van grote onzekerheid moest het hoofd geboden worden. Door alle maatregelen moest er snel geschakeld worden en sommigen moesten zelfs stoppen met alle activiteiten.

Je moest roeien met de riemen die je hebt en dat heb je naar eer en geweten gedaan vanuit de persoon die je bent. En die persoon handelt, spreekt en doet en overleeft zelfs op herkenbare wijze. Dat noemen we gedragspatronen.

Je hoopt dat de klanten weer snel komen zodat je meters kunt maken en mooie omzetten kunt draaien. En omdat jij 'kapitein op het schip' bent, komt het op jouw leiderschapsvaardigheden aan.

Wat voor DISC-type ondernemer, manager of teamleider ben jij en welke tips helpen jou om je klanten een fantastisch welkom te garanderen? Jouw eigen gedragsstijl (lees: DISC-stijl) weerspiegelt hoe jij kijkt naar de uitweg uit deze crisis en kan tegelijkertijd een groot struikelblok zijn om eruit te komen.

Weten hoe jij zelf vanuit DISC bezien het logisch vindt om tot jouw besluiten te komen, kan je behoeden voor ondoordachte keuzes. Want elke stijl maakt slimme en ook minder slimme strategische keuzes in de zaak en omgang met personeel.

De D-Stijl

De D-stijl is als vanzelf gericht op Daadkrachtige keuzes maken die leiden tot mogelijk resultaat. Snel meters maken, problemen tackelen en doorgaan. Iedereen in het gareel. Niet lullen maar poetsen.

Hun directe persoonlijkheidsstijl gaat voor winst, NU meteen. Daar zijn hun investeringen en besluiten op gericht. Hun doel is om zo'n ​​stap in een bepaalde markt te zetten dat die groot genoeg is om een ​​onmiddellijk en merkbaar verschil te maken. Hoewel deze onverschrokken benadering van strategische besluitvorming een behoorlijk krachtige verandering kan opleveren, kunnen de gevolgen, mocht het zijn doel missen, ervoor zorgen dat je jezelf in een slechte verliezer verandert.

D-types moeten ervoor zorgen dat hun plannen realistisch blijven en ervoor zorgen dat ze deze in detail doordenken en aan het team communiceren. Waarbij het van belang is om na te vragen of het voor iedereen duidelijk is wat er bedoeld wordt én 100% zeker te weten dát het voor iedereen duidelijk is. Een D-type doet namelijk te makkelijk aannames dat "het wel duidelijk zal zijn" en doordenkt de risico's van zijn plan niet voldoende.

Een krachtige stijl dus, die nog meer kan bereiken door iets voorzichtiger in de wedstrijd te gaan zitten.

De I-Stijl

Interactieve en vaak Invloedrijke persoonlijkheden zien allerlei oplossingen en mogelijkheden in de weerbarstige huidige markt. Het zijn goede praters en brainstormers die hun brainstormcapaciteiten gebruiken om snel meerdere mogelijke uitkomsten en scenario's te schetsen. Dat is niet zo moeilijk voor ze. En alles en iedereen overtuigen ze dat het die en die kant op moet. Maar net als de D-stijl zijn ze niet zo van de details en doordenking. En echt waar: elke euro investering kun je maar één keer uitgeven…! Daarom een goed advies voor de I-stijl:

I-stijlen doen er goed aan om zich te oefenen in luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Ze kunnen met de juiste input ook helderder brainstormen. En als ze hun brainstormuitkomsten voorleggen aan die "vervelend kritische mensen" en luisteren… pas dan en niet eerder worden hun plannen volwassen en sterk. Als ze samen met anderen tot een goed gefundeerd plan komen weten zij wel mensen te enthousiasmeren en mee te krijgen.

De S-Stijl

Stabiele en Sociale persoonlijkheden houden van zekerheid, veiligheid en zo min mogelijk verandering. Ze zullen waarschijnlijk veel kleinere investeringsstappen in hun markt zetten. "Elke kleine investering kan-wellicht-eventueel-misschien-wel iets opleveren" zo denkt de S-stijl. Deze aanpak is de "kansje hier en kansje daar"-methode van strategisch denken, waarbij je op meerdere borden speelt, in de hoop dat je in ieder geval een paar partijen wint.

Het voordeel hiervan is dat het inderdaad enig succes mogelijk maakt… MAAR… het is veelal een dure en kostbare weg om tot resultaten te komen. De focus wordt te veel verdeeld over kleine kansjes en mogelijkheidjes… Daarbij wil de S-stijl in alles rekening houden met anderen en de goede relatie in stand houden en lopen ze het gevaar zichzelf leeg te geven in de hoop daar iets voor te terug te krijgen.

De C-Stijl

Consciëntieuze en Calculerende persoonlijkheden zijn uitstekende marktanalisten en voorspellers. Hun gedetailleerde analyse van de huidige marktsituatie en goed onderzochte toekomstige prognoses leveren een schat aan gegevens op om te overwegen. Door zich te concentreren op microstukjes in het macrogeheel, raken ze soms verdwaald in de details en maken ze zich zorgen over de nauwkeurigheid van hun prognoses.

De C-stijl is gebaat bij minder evaluatie, sneller handelen en leren om zelfs met minder informatie tot actie over te gaan.

De goede lezer heeft 'm waarschijnlijk al door: elke manier van denken helpt om een completer plaatje te krijgen. De D-stijl heeft de details nodig van de C-stijl. De I-stijl heeft de oren nodig en het geduld van de S-stijl. De S-stijl heeft de slagkracht nodig van de D-stijl. De C-stijl heeft de overtuigingskracht nodig van de I-stijl. En zo zijn er nog een paar combinaties te maken.

Met een gemêleerd team kom je gewoonweg verder. Om verder te komen is onderling vertrouwen nodig 1) in een goed doordacht proces (C), 2) luisteren, luisteren, luisteren (S) 3) slagkracht en doorpakken op het juiste moment (D) en 4) overtuigingskracht en enthousiasme (I).

EN ONDERLING VERTROUWEN IS DE KONINKLIJKE WEG KIEZEN: BEHANDEL JOUW PERSONEEL ALS KONING EN ZIJ ZULLEN JOUW KLANTEN BEHANDELEN ALS KEIZER!

Kijk hier wat jouw DISC-stijl is: https://discfactor.nl/gratis-disc-test/

Het om je heen verzamelen van de juiste mensen en samenwerking is van cruciaal belang. Het combineren van gedragsbenaderingen en meerdere perspectieven vanuit de verschillende stijlen op de werkplek gaat je helpen om ruimte te creëren voor een compleet strategisch beeld voor een onzekere toekomst, waardoor iedereen betere beslissingen kan nemen.

Meer informatie? Bel 0318-820131 of mail: slemstra@discfactor.nl






Sandor Lemstra
Disc Factor B.V.

$show=/p/regelgeving.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

$show=/p/hr.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

$show=/p/fiscaal.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

$show=/p/sales.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

$show=/p/innovatie.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

$show=/p/marketing.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/regelgeving.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/hr.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/fiscaal.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/sales.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/innovatie.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/marketing.html

$show=/p/duurzaamheid.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/duurzaamheid.html

$show=/p/faq.html$type=list$m=0$c=20$p=1

$show=/p/faq.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/faq.html

$show=/p/events.html$type=one$m=0$rm=1$sn=1$c=5$p=1

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/events.html

$show=/p/nieuws.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=post

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=home

Naam

duurzaamheid,48,events,53,faq,3,fiscaal,15,hr,11,in de kijker,446,innovatie,65,marketing,8,nieuws,613,nieuwsbrief,2,regelgeving,27,sales,3,
ltr
item
Verhurend Nederland - Blog: Behandel je personeel als koning, dan voelen klanten zich als keizer.
Behandel je personeel als koning, dan voelen klanten zich als keizer.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhffCSqgg9ggoUEemQqwnO2iao364L11CdywVAxm8I6d3yDhTu_fsD0BBdRU5sDD69DaDHKGh7OZ6iD2yKmETNk8ByD2x8P5rmWyAvyU8MZjcVCGScX7_7rCCpdlnB_CvJIw48kF9s4sXQ/w640-h380/schaakstukken.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhffCSqgg9ggoUEemQqwnO2iao364L11CdywVAxm8I6d3yDhTu_fsD0BBdRU5sDD69DaDHKGh7OZ6iD2yKmETNk8ByD2x8P5rmWyAvyU8MZjcVCGScX7_7rCCpdlnB_CvJIw48kF9s4sXQ/s72-w640-c-h380/schaakstukken.jpg
Verhurend Nederland - Blog
https://blog.verhurendnederland.nl/2021/06/behandel-je-personeel-als-koning-dan.html
https://blog.verhurendnederland.nl/
https://blog.verhurendnederland.nl/
https://blog.verhurendnederland.nl/2021/06/behandel-je-personeel-als-koning-dan.html
true
3701150923967836781
UTF-8
Alle posts geladen Geen posts gevonden TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel antwoord Delete door Home PAGINA'S POSTS Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE POSTS Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Volgers Volgen THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content