[NIEUWS]_$type=three$c=3$au=0$cm=0$show=home

Inbound marketing voor de evenementenbranche: hoe bereid je je voor?

 

Zoals het er nu naar uitziet mogen evenementen straks weer beginnen. Het is daarom belangrijk om nu al voorbereidingen te treffen, zodat je straks alles goed op een rij hebt. Hierbij kan inbound marketing veel helpen. In deze blog vertellen we je meer over inbound marketing.

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing is eigenlijk het tegenovergestelde van outbound marketing. Bij outbound marketing horen alle traditionele manieren van klantenwerving: flyers, reclame-spotjes, direct mail en verkooppraatjes. Inbound marketing doet het net even anders. In plaats van dat jij iemand probeert over te halen om klant te worden, zorg je ervoor dat iemand uit zichzelf naar jou toe komt en klant wordt. Je doet dit door het opbouwen van een goede reputatie en door online goed vindbaar te zijn. Je zorgt ervoor dat je veel waardevolle content hebt waar jouw doelgroep echt wat aan heeft, en waardoor zij jouw bedrijf als autoriteit gaan zien. Pas wanneer zij jou vertrouwen ga je aan de slag met sales.

Waarom is inbound marketing relevant?

Technieken veranderen, zo ook in de marketing. Inbound marketing houdt rekening met de huidige kracht van het internet en de beschikbaarheid van data. Door aan de slag te gaan met inbound marketing ben je niet langer aan het schieten met hagel maar richt je je alleen op mensen die passen bij jouw bedrijf en die een hogere kans hebben om klant te worden. Je kent jouw doelgroep en je doelgroep kent jou.

Aan de slag met inbound marketing

Hoe begin je?

Als je begint met inbound marketing is het belangrijk om exact te weten wie jouw doelgroep is. Je doet hiervoor een doelgroeponderzoek. Wanneer je dit weet is het tijd om de klantreis, of buyer journey, uit te stippelen. Hierbij ga je kijken via welke weg potentiële klanten binnen komen en waar ze interesse in hebben. Zo kan een klantreis beginnen bij een zoekopdracht in Google (als je SEO goed voor elkaar is) en eindigen bij een klantgesprek. Daar tussenin komt een potentiële klant uit bij verschillende content, bijvoorbeeld blogs en geeft vervolgens vrijwillig zijn of haar gegevens in ruil voor meer content, zoals whitepapers. Deze persoon wordt dan een lead. Met deze gegevens kun je de lead bereiken met mailings waarin je nog meer content biedt waar hij of zij interesse in zou kunnen hebben.

Aan het eind van de reis is de lead opgewarmd en neemt hij of zij zelf contact op of staat hij of zij open om benaderd te worden. Het is dus belangrijk om goed na te denken over welke soorten content je wil inzetten en wat relevant is voor jouw doelgroep.

Welke tools gebruik je?

Je kunt natuurlijk alle leads persoonlijk benaderen en handmatig mailings sturen, maar wanneer je een grote doelgroep hebt kan dat vaak (te) veel werk opleveren. Het is dan makkelijker om te investeren in marketing automation software, zoals Hubspot. Hubspot is een all-in-one marketing automation systeem dat compleet gefocust is op inbound marketing. Het vraagt wel een redelijke investering en ondanks de waarde die je ervoor terugkrijgt, schrikt dat sommige mensen af.

Gelukkig zijn er ook veel losse tools die je kunt gebruiken voor inbound marketing. Je kunt social media posts inplannen met tools zoals Hootsuite en Buffer. E-mails verstuur je met bijvoorbeeld Mailchimp of ActiveCampaign. Er zijn veel verschillende tools beschikbaar om te beginnen met jouw inbound marketing.

Wat levert het op?

Nu de evenementen weer gaan beginnen is het belangrijk om jouw doelgroep alvast warm te maken voor het ook echt zover is. Je wilt namelijk dat je doelgroep jouw klant wordt zodra evenementen weer groen licht krijgen. Met inbound marketing creëer je een gevoel van vertrouwen bij jouw doelgroep, waardoor ze sneller voor jouw bedrijf zullen kiezen. Ze weten wat ze aan je hebben en ze hebben het idee dat ze je al kennen. Dus hoe eerder je start, hoe beter!

Zin om aan de slag te gaan?

Zoals je ziet is inbound marketing een waardevolle marketing methode die jou en je bedrijf veel kan opleveren. Heb je na aanleiding van deze blog nog vragen, bijvoorbeeld omdat je jouw doelgroep nog niet in kaart hebt, of omdat je niet goed weet waar te beginnen? Neem gerust contact op met OMCBase, we helpen je graag!




$show=/p/regelgeving.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

$show=/p/hr.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

$show=/p/fiscaal.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

$show=/p/sales.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

$show=/p/innovatie.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

$show=/p/marketing.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/regelgeving.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/hr.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/fiscaal.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/sales.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/innovatie.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/marketing.html

$show=/p/duurzaamheid.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/duurzaamheid.html

$show=/p/faq.html$type=list$m=0$c=20$p=1

$show=/p/faq.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/faq.html

$show=/p/events.html$type=one$m=0$rm=1$sn=1$c=5$p=1

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=/p/events.html

$show=/p/nieuws.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=post

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=home

Naam

duurzaamheid,48,events,54,faq,3,fiscaal,17,hr,11,in de kijker,454,innovatie,66,marketing,8,nieuws,621,nieuwsbrief,2,regelgeving,28,sales,3,
ltr
item
Verhurend Nederland - Blog: Inbound marketing voor de evenementenbranche: hoe bereid je je voor?
Inbound marketing voor de evenementenbranche: hoe bereid je je voor?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEihyVLBDEcRqkjCX85_bi-MaN8GiXnTuNUSvjsoUdrEJQYghS6YcqTf5qPUne9963GodbYZX4ePgJQEju5UF_DMy8lTiU92irg6IJebRk7yLWhyQQGQbKiSVgZABY9SPDYjViFC7wvzoms/w640-h428/search-engine-optimization-4111000_1280.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEihyVLBDEcRqkjCX85_bi-MaN8GiXnTuNUSvjsoUdrEJQYghS6YcqTf5qPUne9963GodbYZX4ePgJQEju5UF_DMy8lTiU92irg6IJebRk7yLWhyQQGQbKiSVgZABY9SPDYjViFC7wvzoms/s72-w640-c-h428/search-engine-optimization-4111000_1280.jpg
Verhurend Nederland - Blog
https://blog.verhurendnederland.nl/2021/05/inbound-marketing-voor-de.html
https://blog.verhurendnederland.nl/
https://blog.verhurendnederland.nl/
https://blog.verhurendnederland.nl/2021/05/inbound-marketing-voor-de.html
true
3701150923967836781
UTF-8
Alle posts geladen Geen posts gevonden TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel antwoord Delete door Home PAGINA'S POSTS Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE POSTS Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Volgers Volgen THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content